|
REC0010403 |
El català, avui: curs d'aprofundiment en l'ús de la llengua catalana |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
15/10/2023 - 30/4/2024 (60 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Associació de mestres Rosa Sensat
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 15/10/2023 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
245
|
| |
Descripció i Metodologia: |
La necessitat de conéixer i dominar un alt nivell de llengua catalana és quelcom cabdal per exercir la docència al nostre país. Aquesta formació s’adreça a docents que vulguin aprofundir en el coneixement del seu nivell de llengua catalana.
Metodologia: Les sessions estaran formades per activitats participatives emprant les plataformes Moodle i Zoom. Es treballaran tant la matèria lingüística teòrica necessària per millorar l’ús del català i consolidar els continguts gramaticals, així com l’elaboració i estudi de diversos continguts textuals de nivell superior (taula rodona, article d’opinió, informe, ressenya d’un llibre, roda de premsa, apunts d’un blog, etc.).
Quant a l’elaboració de textos, es treballarà especialment la capacitat de desenvolupament i sintetització de la informació i la capacitat de contrastació i valoració a partir del mateix punt de vista. Per tal de facilitar l’intercanvi d’informació entre l’alumnat, s’obriran xats per atendre possibles dubtes i reflexions.
Preu general: 345 €
Preu socis/es: 295 €
|
| |
Objectius |
· Aprendre a utilitzar la llengua catalana adequadament, distingint matisos subtils de significat en situacions formals i complexes
· Fomentar, compartir i encomanar la motivació envers l’ús d’una llengua útil, correcta i rica
· Transferir les noves competències al treball diari dels docents
· Oferir pautes, eines i consells per a l’autoaprenentatge de la llengua durant tota la vida, contribuint al procés de normalització de la llengua catalana
|
| |
Continguts |
Àrea 1. Comprensió lectora i expressió escrita:
A. Comprendre textos diversos i manipular-los, adaptar-los, transferir-los, argumentar-los, valorar-los i integrar-los a un nou tipus de text, a una determinada estructura, a uns nous destinataris, a una nova funció comunicativa o a un nou registre, amb un control de correcció gramatical alt i utilitzant un lèxic ampli, complex, precís i acurat.
B. Crear i organitzar de manera clara un text complex sobre temes diversos, amb una estructura lògica i clara, en què es destaquin les idees rellevants de manera coherent, amb una bona distribució en paràgrafs significatius i un fil conductor clar que ajudin el lector a entendre el text.
Àrea 2. Ús de la llengua
A. Exercir un bon domini del sistema lingüístic i saber emprar amb correcció, precisió, destresa i flexibilitat les formes, les estructures i el vocabulari de la llengua catalana.
B. Disposar d’un repertori lingüístic molt ampli i saber usar adequadament combinacions lèxiques pròpies del discurs professional i acadèmic, col·locacions, extensions de significat, usos figurats i locucions.
Àrea 3. Comprensió oral i expressió oral
A. Sintetitzar arguments procedents de diverses fonts i integrar informació de diferents textos per justificar idees, informacions i opinions, valorar pros i contres de determinats plantejaments i argumentar amb voluntat persuasiva.
B. Produir un text amb arguments complexos en què el fil de l’argumentació sigui coherent, ben desenvolupat i defensat de manera convincent, amb un control de correcció gramatical alt i utilitzant un lèxic ampli, complex, precís i acurat.
C. Afrontar amb seguretat a aportacions o preguntes controvertides, imprevistes o provocadores, i utilitzar adequadament estratègies de cortesia lingüística
|
| |
Formador/a |
Xavier Casas, Lia Ortiz
|
| |
Avaluació |
Avaluació de l'aprofitament: Per poder superar el curs de manera satisfactòria els participants han de:
· Assistir a un mínim del 80% de les sessions virtuals sincròniques i acomplir totes les tasques de caràcter obligatori per tal de poder obtenir el certificat de 60 hores de formació permanent.
· Les persones formadores oferiran una part de tasques autocorrectives i una altra part que serà revisada, corregida i orientada amb propostes de millora. El sistema d’avaluació serà mitjançant avaluació continuada (no hi ha examen final).
Avaluació del grau de satisfacció dels participants: Al final de l'activitat es passarà un qüestionari per valorar el grau de satisfacció de l'alumnat.
|
| |
Requisits de certificació |
Haver realitzat de manera satisfactòria totes les tasques d’aprofitament més amunt esmentades.
|
| |
E-mail |
associacio@rosasensat.org
|
| |
|
|
|